Firemní plánování: 4 tipy, jak ho vzít pevně do rukou

Zefektivněte fungování celé kanceláře. Máme pro vás 4 tipy, které vám pomohou plánovat a lépe organizovat práci sobě i zaměstnancům firmy. Vyzkoušejte alespoň jeden z nich a uvidíte, že bude spolupráce v týmu pro všechny snazší.

Nepřehlédnutelný kalendář

Nejlepší kalendář je ten, který mají všichni na očích. Ale jak to zařídit? Jednoduše: pořiďte do firmy opravdu velký kalendář! Máte hned několik možností:

  • Bílá tabule a fixy
  • Tabulová nálepka
  • Speciální nátěr na stěnu

Ať zvolíte kteroukoliv variantu, umístěte ji na místo, kam se každý aspoň jednou denně podívá. Předpřipravte si políčka odpovídající jednotlivým dnům a do nich zapisujte důležité události, školení, teambuildingy nebo data odevzdání důležitých projektů. Díky tomu budou všichni vědět, na co se v daném období soustředit.

Nástěnnou tabuli můžete využít i jinak – každý zaměstnanec může mít vlastní část, kde si bude udržovat aktuální seznam rozpracovaných úkolů. Celý tým tak získá přehled o tom, kolik má kdo práce a kdo se může ujmout nových úkolů.

Diáře pro všechny? Vyberte minimalistické

Pomozte všem členům vašeho týmu zorganizovat si schůzky a úkoly. Objednejte pro každého diář s logem vaší firmy. Jaký vybrat? Myslete minimalisticky: zvolte praktický malý diář. Proč? Protože takový diář se vejde do každé kabelky nebo diplomatky. Velký diář sice vypadá pěkně, ale pokud ho nemůžete mít neustále při ruce, bude vám málo platný.

Tip: Podívejte se, jaké další drobnosti usnadní vašim zaměstnancům každodenní práci. Přečtěte si článek 9 vychytávek, které vám na pracovním stole chybí.

Sdílejte kalendář online

Sdílený kalendář je vlastně online verze velkého nástěnného. Nabízí ho některé e-mailové klienty, jako je Outlook nebo Gmail, takže ho velmi pravděpodobně máte k dispozici spolu s firemním e‑mailem.

Naučte kolegy kalendář využívat a zanášet si do něj všechny schůzky nebo časové úseky, kdy potřebují pracovat a nepřejí si, aby je někdo vyrušoval. Díky tomu budete mít neustále přehled o tom, jak jsou na tom ostatní s časem, a můžete všem plošně naplánovat například celofiremní školení.

Plánujte společně

Jak se časově sladit napříč kanceláří? Plánujte společně. Jednou měsíčně se navzájem informujte o tom, na čem právě pracujete a které úkoly mají nejvyšší prioritu. Díky tomu můžete společné události nebo projekty, na kterých potřebujete pracovat v týmu, naplánovat tak, aby si všichni udělali čas. To, co si společně domluvíte, nezapomeňte detailně rozplánovat do sdíleného nebo nástěnného kalendáře.

2018-03-08T09:37:26+00:00 8. března 2018|Inspirace|0 komentářů