Věrnostní program: PROČ se vám vyplatí a JAK na něj?

Kolik stojí vaši firmu získání nového zákazníka? Z praxe marketingových specialistů vyplývá, že získat nového zákazníka je výrazně dražší než přesvědčit stávajícího k novému nákupu. Jak si ale zákazníky udržet?

Pomůže vám s tím dobře nastavený věrnostní program. Díky němu si zákazníky udržíte, vybudujete s nimi vztah a získáte v nich spojence, kteří vás budou doporučovat dál.

A jak na to, aby váš program nezapadl mezi ostatními?

  • Stanovte si jasné cíle a určete jejich hodnotu
  • Dobře poznejte své zákazníky
  • Vyberte smysluplné odměny za věrnost
  • Vytvořte přehledný systém s dosažitelnými odměnami

Stanovte si jasné cíle: Co má program přinést?

Co od programu primárně očekáváte a jakou hodnotu pro vás má splnění tohoto cíle? Věrnostní program může udržovat váš vztah se zákazníky, pomáhat vám s akvizicí nových pomocí doporučení, získávat reference s fotkami… V každém případě potřebujete vědět, na kolik si které aktivity zákazníka ceníte, a tedy jak ho za ni můžete odměnit.

A jakou odměnu vybrat? Hned se na to podíváme. Zatím prozradíme, že nemusíte vždy sahat po slevě.

Poznejte své zákazníky: Co je nadchne?

Jak vyniknout mezi ostatními věrnostními programy a zajistit, aby si ten váš lidé zapamatovali? Poznejte své zákazníky! Jsou to spíše ženy, nebo muži? Sportují? Kolik je jim let? Tyto informace vám pomůžou vybudovat program, který vaše zákazníky zaujme, a vybrat odměny, které je budou skutečně motivovat.

Vyberte smysluplné odměny: Slevy mají všichni

Řada obchodů pracuje se slevami, se kterými se vydávají na tenký led. Sleva musí být dostatečně vysoká, aby zákazníka motivovala, zároveň může zákazníkovo chování sklouznout k čekání na slevu na zboží, které by si koupil i bez ní.

Proto nachází ve věrnostních programech uplatnění reklamní dárkové předměty. Jaké jsou jejich výhody?

  • Jejich pořizovací cena pro vás je nižší než hodnota pro zákazníka
  • Dárky můžete ozvláštnit vlastním potiskem i logem
  • Díky dárku si vás zákazník spojí s pozitivní emocí
  • Fyzický dárek vás bude zákazníkovi připomínat

Co znamená, že je pořizovací cena nižší než hodnota? Ukažme si to na příkladu:

Do svého věrnostního programu zařadíte outdoorovou lahev Barac. Tu u nás koupíte od 67,20 Kč bez DPH a zákazník ji od vás získá například za 100 věrnostních bodů – jím vnímaná cena je 100 Kč. Láhev má navíc váš originální potisk, a tak je dárek pro zákazníka unikátní.

Lahev pro vás plnobarevně potiskneme

Náš tip: Slevy nemusíte rovnou zavrhovat. Dejte zákazníkům vybrat, co získají za své věrnostní body. Sami si tak otestujete, jestli je větší zájem o dárky, nebo o slevy.

Vytvořte přehledný systém s dosažitelnými odměnami

Ani sebelepší odměny nezafungují, pokud zákazníci nechápou, jak je získat, nebo jim jejich získání přijde příliš náročné. Pokud by měl zákazník rok sbírat body na to, aby na konci získal slevu nebo dárek, pravděpodobně ho program neosloví.

Proto doporučujeme vytvořit přehledný  bodový systém s různými úrovněmi odměn. Zákazník si tak může vybrat, jestli promění své body v menší dárek teď, nebo si počká na větší za více bodů.

Inspirujte se & odměňujte se

A jaké dárky do věrnostního programu zapojit? S tím vám rádi poradíme na našich pobočkách a postaráme se o potisk vašich reklamních předmětů. Zastavte se za námi v Praze, Brně, Zlíně, Plzni nebo Ostravě, kde si můžete popovídat i o našich zkušenostech s vlastním věrnostním programem. Víte, jaké odměny v něm můžete získat?

2019-01-10T15:26:38+00:00 10. ledna 2019|Inspirace|0 komentářů